Na základe vyhláseného núdzového stavu na území SR z dôvodu ochorenia COVID-19 spôsobeným koronavírusom SARS-CoV-2, zavedenia COVID automatu a aktuálnej situácie bol dňom 02.02.2021 dočasne pozastavený výkon kontrol u prevádzkovateľov priamo na mieste prevádzky až do odvolania.
Zatiaľ vykonávame iba následné kontroly pre potreby certifikácie, t. j. len na základe predloženej Žiadosti o vydanie certifikátu a to dištančným spôsobom.
Po prijatí žiadosti o vydanie certifikátu, ak nebola u prevádzkovateľa ešte vykonaná v roku 2021 kontrola na danú činnosť / oblasť, priamo inšpektor IO osloví prevádzkovateľa a dohodne s ním vykonanie kontroly. Táto kontrola prebehne vzdialeným spôsobom s využitím dokumentácie prevádzkovateľa a v prípade potreby aj vzdialeným prístupom do zariadení prevádzkovateľa s využitím informačných a telekomunikačných technológií. Inšpektor vyzve prevádzkovateľa na doručenie požadovaných podkladov, ktoré bude povinný prevádzkovateľ predložiť podľa danej oblasti. Výkon tejto kontroly je spoplatnený v súlade s platným cenníkom.
Následne po spracovaní správy z takto vykonanej kontroly bude možné na základe výsledkov zistení pokračovať v certifikačnom konaní.